Predogled vsebine
Naraščajoče število nalog, ki jih posameznik v vsakodnevnem procesu dela mora opraviti, zahteve po večji učinkovitosti, uspešnosti in donosnosti posla, bolj zahtevne stranke, nenehna potreba po spremljanju novih dogajanj in usvajanju novih znanj in mnogo drugih dejavnikov sodobne- ga poslovnega sveta vplivajo na povečan občutek obremenjenosti s po- slom. Posameznik v delovnem procesu dokazano dela vse več in vse več
časa preživi v delovnem okolju. Zahtevnost delovnega procesa, potreba po usklajenem delovanju ter delo v skupini še dodatno zahteva od zaposlenih več prilagajanj, strpnosti in občutka za timsko delo.
Vse to so dejavniki, ki potencialno večajo možnost konfliktov zaradi nasprotujočih si teženj. Ljudje se različno odzivajo na vplive iz okolja in prav tako, kot se različno spopadajo s stresom, časovnimi stiskami in obremenjenostjo z velikim številom nalog, ki jih morajo rešiti, se različno odzivajo tudi na kompleksne zahteve, ki jih današnji čas v poslovnem svetu zastavlja pred njih. Gotovo je nekaj: želja po prevladi lastnih interesov, po uveljavljanju lastnih potreb ter po doseganju zastavljenih ciljev veča našo pripravljenost na borbo za dosega- nje tistega, kar si želimo, ter možnost konfliktnosti različnih interesov.
Lahko rečemo, da ni podjetja in organizacije, v kateri med sodelavci ne bi bilo konfliktov. Podjetje, ki trdi, da znotraj njega ni konfliktov, živi v iluziji, ne glede na to, ali je to posledica namernega ali nenamernega prikrivanja resnice. Zato je najbolj pomembno vprašanje, ki si ga podjetja morajo zastaviti: »Kako ravnati v primeru konflikta?«.
Zastavljanje temeljnega vprašanja, »Kako naj ravnamo v primeru konflikta«, je veliko bolj smotrno in za podjetje koristno kot iskanje vzrokov za konflikt ali premagovanje konfliktov. Vendar za pravilno ravnanje oziroma za učinkovite odgovore na vprašanje, »Kako ravnati v primeru konflikta«, moramo:
Zato bomo v nadaljevanju poiskali odgovore na ta vprašanja in poglobili razumevanje problematike reševanja konfliktov